У світі промислової техніки вилочні навантажувачі з дизельним двигуном займають особливе місце. Їх широке застосування зумовлене високою вантажопідйомністю, яка в деяких моделях перевищує 40 т. Ці пристрої знаходять своє застосування на складах, будівельних об'єктах, промислових майданчиках, а також у логістичних центрах, портах і залізничних станціях.

Ефективність роботи дизельних навантажувачів значною мірою залежить від потужності їхніх двигунів. Однак, щоб правильно оцінити цю ефективність, важливо враховувати витрату палива. Це ключовий параметр, який необхідно враховувати під час планування експлуатаційних витрат. Давайте розберемося, як правильно розрахувати витрату палива для вашого вилочного навантажувача.

Існує два типи витрати палива: нормативна і фактична. Нормативна витрата прописується в технічній документації на навантажувач і не вимагає додаткових розрахунків з боку власника. З іншого боку, фактична витрата залежить від умов експлуатації, кількості циклів роботи, навантаження та інших чинників.

У нових навантажувачів різниця між нормативною і фактичною витратою палива зазвичай незначна, не перевищуючи 2%. Однак у старіших і більш експлуатованих машин цей розрив може бути більшим, особливо якщо вони працюють за максимального завантаження або в складних кліматичних умовах.

Для розрахунку нормативно-фактичної витрати палива використовується така формула:

Q = N x q / (1000 x R x k1)

Де:

q - нормативна витрата пального, л (вказується виробником);

N - потужність двигуна, к.с;

R - густина палива, кг/дм3 (зазвичай підставляють значення 0,85);

k1 - коефіцієнт співвідношення тривалості роботи ДВЗ за максимальної частоти обертання колінвала;

Q - нормативно-фактична витрата палива.

Для кращого розуміння давайте розглянемо приклад. Припустимо, у вас є навантажувач із двигуном потужністю 33,8 к.с. Він працює за максимального завантаження приблизно 30% часу. Нормативна витрата палива становить 202 літри.

Підставимо відомі значення у формулу:

Q = 33,8 x 202 / (1000 x 0,85 x 2,3) = 3,49 л

Це значення може змінюватися залежно від різних чинників, таких як якість палива, умови експлуатації та технічне обслуговування. Однак, дана формула надає основу для розрахунку нормативно-фактичної витрати палива та її порівняння з номінальним значенням.